O Brain Gym-u
Brain Gym® vključuje različne gibalne aktivnosti, uravnoteženja in prevzorčenja, te dejavnosti pa nas opolnomočijo, podprejo in so namenjene:
- otrokom in odraslim, da se lažje učijo ali opravljajo svoje delo, tudi če se soočajo s specifičnimi učnimi težavami (disleksijo, dispraksijo, diskalkulijo…),
- poslovnežem, da dosegajo večje produktivnosti,
- odraslim in športnikom, da dosežejo večjo učinkovitost in
- posameznikom, ki bi radi zmanjšali stres ali se znebili strahu.
Učinkovite nevronske povezave so potrebne za usklajeno delovanje možganov, nevronske povezave pa vzpostavljamo ravno z gibanjem. Le ob usklajenem delovanju obeh možganskih polovic, se optimalno učimo in dosegamo boljše rezultate pri svojih vsakodnevnih obveznostih. Če pretirano uporabljamo zgolj eno možgansko polovico, nam to povzroča stres, kar pomeni, da je tudi priklic informacij možen zgolj preko ene možganske polovice. Možgani so namreč organ, ki nam omogoča ali preživetje ali učenje. Če so možgani v stanju preživetja (boj, beg, zamrznitev), učenje ne bo možno.
Dennison, ki je razvil sistem Brain Gym®, loči tri dimenzije delovanja možganov: lateralno, centralno in fokusno. Dimenzija lateralnosti povezuje levo in desno možgansko polovico ter omogoča boljšo komunikacijo. Dimenzija centralnosti povezuje limbični del v srednjih možganih (čustva) in frontalni reženj, kar posamezniku omogoča boljšo organizacijo. Dimenzija fokusiranja pa povezuje možgansko deblo in frontalni reženj, da je možno doseči boljše razumevanje. Brain Gym® gibalne aktivnosti omogočajo pretočnost informacij med vsemi tremi deli in s tem vzpostavljajo optimalno stanje za aktivno in učinkovito delovanje možganov po naravni poti.
Gibanje je tisto, ki omogoča učenje, saj se z gibanjem ustvarjajo in utrjujejo nevronske poti.
Osnovnih 26 Brain Gym® gibalnih aktivnosti delimo v štiri skupine glede na to, katero dimenzijo integrirajo (lateralno, centralno ali fokusno).
Brain Gym® gibalne aktivnosti omogočajo naravno učenje in z aktivnostmi izboljšujejo fizične, kognitivne in psihične dejavnosti. Z vajami pripomoremo k vzpostavljanju ravnovesja med čutenjem in telesom. Podpiramo tudi senzorno predelavo (vidnih, slušnih, tipnih dražljajev), koordinacijo telesa, vestibularni sistem, propriocepcijo in sproščanje napetosti. Posamezne vaje podpirajo tudi integracijo primarnih refleksov.
Osebe, ki pri svojem vsakodnevnem delu z otroki (učitelji, svetovalci, psihologi, specialni in rehabilitacijski pedagogi, vzgojitelji predšolskih otrok, starši) uporabljajo Brain Gym® vaje, poročajo o pozitivnih spremembah v vedenju otrok na področju učenja, motorike, koncentracije in pozornosti, razumevanja, vedenja, samopodobe in samozavesti.