ŠND: Šolanje na domu
Pri našem delu uporabljamo raznolike tehnike in pristope
ZAKAJ ŠOLANJE NA DOMU?
Šolanje na domu omogoča avtonomen in individualiziran pristop učenja. V našem zavodu nudimo podporo staršem in osnovnošolcem, ki se šolajo na domu tako, da nudimo izkustveno učenje pri vseh predmetih po sistemu VAKT učenja (vizualno, avditorno, kinestetično in taktilno). Stremimo k individualni podpori, a sočasno izvedbi pozitivne socializacije, ki jo otroci in mladostniki nujno potrebujejo. Vključujemo in povezujemo otroke s statusom nadarjenega učenca, učence z odločbami in prav tako brez le-teh.
V- vizualno
Učenec si lažje, hitreje in bolje zapomni snov, če ima na voljo slike, video posnetke, grafične prikaze, barvne kartončke. Pri učenju pogosto uporablja različne barve in si označi besedilo ali dodaja simbole. V veliko podporo pri učenju so lahko tudi miselni vzorci, plakati in gledališke predstave, preko katerih si snov lažje zapomnijo.
Pri razlagi ali utrjevanju snovi uporabljamo tudi različne montessori materiale.
Pri poučevanju skupaj z otroki uporabljamo različne vizualne specialne in rehabilitacijske didaktične pripomočke, kot so nezlomljiva ogledala, svetlikajoča žoga, vesoljska odeja, bleščeča cev, lava lučka, kontrastne kocke, senzorne kocke, UV barve, projektor barv in likov, veliko barvno stikalo, semafor luči za časovno razmejitev posamezne dejavnosti itn.
Otrokom omogočamo, da tudi sami izdelajo makete, plakate, Dobble kartice, Brainbox kartončke in te izdelke še posebno pazljivo hranijo, so ponosni na izdelano ter jih nosijo tudi domov, da lažje utrdijo posamezno snov. Pri samem ustvarjanju vizualnih pripomočkov imajo poleg mentorjev na voljo najrazličnejše materiale.
A- avditorno
Osebe, ki si snov lažje zapomnijo, če slišijo razlago, so slušni oz. avditorni tip učenca. Za njih je podporno, da se učijo tako, da glasno berejo ali drugemu pripovedujejo. Pogosto jih hrup moti in imajo radi glasbo.
K- kinestetično
Zavedamo se pomena gibanja, ki nudi temelje za zdrav razvoj in omogoča sposobnosti za učinkovito učenje. Gibanje je osnova učenju in skrbi za povezovanje vseh možganskih podsistemov, ki jih potrebujemo za razvoj funkcij, ki omogočajo učenje ter globoko koncentracijo.
T- taktilno
Taktilni tip učenca zaznava in se uči tako, da predmete tipa ali z njimi kaj dela. Med učenjem se pogosto ziba ali hodi po prostoru. Pogosto si učno snov izpisuje, da je aktiven vsaj z rokami. Težje ostane dalj časa na istem mestu. Potrebuje veliko odmorov ali sprememb dejavnosti.
Tehnike in pristopi, ki jih uporabljamo
Program izvajamo v tesnem stiku z naravo. V bližini naših prostorov imamo vrt, na katerem pridelamo vrtnine, ki jih skupaj skuhamo in pojemo. Učimo se izkustveno, s pristopi montessori pedagogike in uporabo le-teh materialov.
Pri usvajanju učne snovi nam je v veliko pomoč NTC sistem učenja , s pomočjo katerega krepimo lateralno in divergentno mišljenje ter hitrejše pomnenje preko nelogičnih zgodb in uporabe asociativnega spomina.
Pred začetkom pouka vselej izvedemo PACE - štiristopenjski model priprave na učenje in delo iz sistema Brain Gym, med samim učenjem pa se poslužujemo aktivnih gibalnih odmorov, v katerih izvajamo različna ritmična integracijska gibanja, Brain Gym vaje, vaj Gradnikov gibanja itd.
"Naš otrok je imel ogromno težav v šoli, v katero je vpisan. Otroci so ga izločili iz igre, ga pogosto zasmehovali in bili agresivni do njega, saj je bolj nežen fantek. Velikokrat se je izogibal odhodu v šolo, tožil, da ga boli trebuh. Od kar se šola v skupini, prihaja domov zadovoljen, zjutraj pa gre vesel od doma. Postal je mnogo bolj samozavesten, tudi uči se hitreje, domačo nalogo pa opravi popolnoma samostojno, prej pa smo morali dolgo ačsa sedeti z njim za mizo. V skupini se počuti sprejetega in varnega, kar nama je z možem najpomembnejše."
mamica šestošolca
Naša hči se zelo hitro užali, če je deležna kritike in potem tudi vzroji, je ena taka perfekcionistična punčka, ki ima svojo logiko, za povrhu je pa še precej glasna in burno pove, kar si misli. Otroci so se ji znali posmehovati, kadar se je izrazila nerodno, saj prihajamo iz druge države in smo trojezična družina. To je razlog, da smo bili v njeni matični šoli pogosto na govorilnih urah, pojasnevali naše posebnosti, a žal naleteli na gluha ušesa. Tu se je naša punčka sprostila, postala igriva in radovedna, kar naju je popolnoma presenetilo. Tudi govor se ji je popravil.
starši petošolke
To je to! Tako bi se morali vsi učiti. Če bi se v mojih časih tako učili, bi še jaz rad hodil v šolo. Vesel sem, da ima vsaj naš otrok to možnost. Hvala vam!